بخشنامه ستاد مديريت بيماري كرونا در خوزستان براي اجرا ابلاغ شد

۱۴۴ بازديد

مديركل حوزه استاندار خوزستان و سخنگوي ستاد مديريت بيماري ناشي از ويروس كرونا در استان بخشنامه جديد اين ستاد را براي اجرا به تمامي دستگاه‌هاي اجرايي، فرمانداران و اصناف خوزستان ابلاغ كرد.

 در اين بخشنامه آمده است: تا پايان روز ۲۲ فروردين ماه تمامي بخش‌نامه‌ها ،الزامات و دستورالعمل‌هاي صادرشده قبلي در خصوص رعايت فاصله گذاري اجتماعي، حضور ۲۰ درصدي كاركنان، تمهيدات و ممنوعيت‌هاي فعاليت اصناف به جز ضروري‌ها و ممنوعيت‌هاي ترددي لازم الاجرا و برقرار است.

در بخش ديگري از اين بخشنامه با اشاره به اينكه تصميمات ستاد ملي مديريت بيماري كرونا براي اجرا از تاريخ ۲۳ فروردين ماه ابلاغ مي‌شود، عنوان شد: در خصوص  فعاليت ادارات، لازم است تا مديران براي آن دسته از كاركنان داراي بيماري‌هاي خاص تنفسي قلبي و عروقي، ديابتي و كليوي با ارائه مدارك معتبر پزشكي و همچنين زنان باردار شيرده و افراد بالاي ۶۰ سال مرخصي بدون احتساب در نظر بگيرند.

سخنگوي ستاد مديريت بيماري ناشي از ويروس كرونا در استان در ادامه اين بخشنامه آورده است: فعاليت ادارات دولتي و شركت‌ها (قسمت ستادي) از روز دوشنبه ۲۳ فروردين ماه با حضور دو سوم كاركنان (بدون اعتصاب كاركنان يادشده)، خواهد بود.

اين بخشنامه مي افزايد: يك سوم كاركنان نيز به صورت دوركاري و مرخصي بدون احتساب، وظايف محوله را انجام دهند و اين درحالي است كه ساعت كاري ادارات از ۲۳ فروردين ماه از ساعت هفت تا ۱۴ تعيين شده است.

در بخش ديگري از بخشنامه اين ستاد ادامه فعاليت تمامي نيروهاي خدماتي عملياتي شهرداري ،آب و برق ،مخابرات ،گاز ،اورژانس و آتش‌نشاني بر اساس روال معمول تاكيد شده و اضافه مي كند: تمامي مراكز آموزشي شامل مدارس و دانشگاه‌ها نيز تا پايان فروردين ماه تعطيل هستند.

رضا نجاتي همچنين با تاكيد بر اينكه كسب و كارهاي كم ريسك با رعايت پروتكل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي در سراسر استان از ۲۳ فروردين ماه مي‌توانند فعاليت داشته باشند، آورده است: همچنين ضروري است تمامي الزامات و نيازهاي بهداشتي جهت ايجاد شرايط و محيط‌هاي ايمن فراهم گردد و نظارت بر حسن اجراي پروتكل و الزامات بهداشتي بر عهده مركز بهداشتي، اصناف و در صورت نياز با همكاري بسيج خواهد بود.

در ادامه اين بخشنامه آمده است: فعاليت كسب و كارهاي پر ريسك شامل تالارها، استخرها، سينماها، سالن‌ها، باشگاه‌هاي ورزشي، پارك‌ها و اماكن گردشگري، موزه‌ها تا اطلاع ثانوي ممنوع است.

ستاد ستاد مديريت بيماري ناشي از ويروس كرونا در خوزستان همچنين از تعطيلي اماكن مذهبي، بقاع متبركه و مساجد تا ۳۰ فروردين ماه خبر داد و برگزاري تمامي مراسم و جشن‌هاي مذهبي پيش رو را ممنوع اعلام كرد.

همچنين بر اساس اين بخشنامه از ۲۳ فروردين ماه نيز حمل و نقل عمومي با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي و نظارت دستگاه‌هاي مربوطه داير خواهد شد و اين درحالي است كه تردد بين استان ها تا ۳۰ فروردين ماه همچنان ممنوع و علاوه بر اين ماموريت مديران و كاركنان به تهران و ساير استان‌ها نيز تا اطلاع ثانوي ممنوع است.

 

مرجع / ايرنا

 


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد