استاندار خوزستان: همچنان در منزل بمانيد / تشريح جزئيات ساعت و فعاليت ادارات و اصناف

۱۳۷ بازديد

غلامرضا شريعتي استاندار خوزستان با اشاره به نشست امروز ستاد ملي مديريت بيماري كرونا كه به صورت ويدئو كنفرانس با شركت استانداران برگزار شد توضيح داد: در اين نشست براي هفته پاياني فروردين ماه (۲۳ تا ۳۱ فروردين) در حوزه هاي مختلف تصميماتي گرفته شد از جمله اينكه مدارس و دانشگاه ها تا پايان فروردين ماه همچنان تعطيل است.

وي افزود: در رابطه با اصناف از ۲۳ فروردين آن دسته از اصنافي كه طبق اعلام وزارت بهداشت كم خطرتر هستند مجاز به فعاليت خواهند بود و اصناف سطح دوم در پايان فروردين ماه در مورد آنها تصميم گيري خواهد شد.

رئيس ستاد استاني مديريت كرونا ادامه داد: در بخش هاي تردد بين استاني تا پايان فروردين ماه اجازه ورود به ماشين هاي سواري و مسافري داده نخواهد شد و ورودي هاي استان بايد تحت مراقبت فرمانداران، بسيج، نيروي انتظامي و ساير دستگاه ها ذيربط باشد.

شريعتي اضافه كرد: در رابطه با رفت و آمد بين شهري هم در حد امكان سختگيري شود و سفرها محدود به موارد ضروري باشد.

استاندار خوزستان خاطرنشان كرد: بنا بر تاكيد رئيس جمهور محترم از مردم مي خواهم كه همچنان در خانه بمانند و روند فعلي كه با همراهي خوب و صبر مردم عزيز بوده ادامه داشته باشد و جز در موارد ضروري از منزل خارج نشوند.

وي در خصوص چگونگي فعاليت ادارات در هفته پاياني فروردين ماه تصريح كرد: كاركناني كه وضعيت با ريسك بالا داشته از جمله افراد داراي بيماري هاي زمينه اي، قلبي، عروقي، ديابت، ريوي، فشار خون و همچنين زنان شيرده يا باردار در محل كار حاضر نشده و حداكثر دو سوم پرسنل در محل خدمت حضور داشته باشند و ساعت كار از تاريخ ۲۳ فروردين ماه تا اطلاع ثانوي از ۷ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر خواهد بود.

شريعتي بيان كرد: در حوزه توليد بخش عمليات توليد همچنان ادامه داشته باشد و حمل كالا و ارزاق همچون گذشته بلامانع است اما مواردي كه امكان گسترش بيماري دارد همچون اماكن متبركه، مساجد، نمازهاي جمعه و جماعت تا پايان فروردين ماه همچنان تعطيل خواهد بود و روند فاصله گذاري ها همچنان با مراقبت ادامه خواهد داشت همچنين اصنافي كه نسبت به دستورالعمل ها تخلف داشته باشند برخورد قانوني صورت ميگيرد.

استاندار خوزستان عنوان كرد: همچنين بر اساس تصميم اتخاذ شده قطارهاي مسافري تا پايان فروردين ماه نخواهيم داشت.

شريعتي در پايان اظهار داشت: تصميم ستاد ملي بر اين است كه هم مراقبت هاي كافي و سختگيرانه شود و در عين حال هم معيشت و اقتصاد ديده شود و شرايط لازم براي كساني كه از لحاظ معيشتي در تنگنا قرار گرفته اند به نحوي فراهم شود كه اين افراد بتوانند تا حد امكان از زير بار سختي ها خارج شوند

منبع: روابط عمومي استانداري خوزستان 


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد