بكارگيري ايده هاي نوين در تابلوسازي

۱۸۸ بازديد

بكارگيري ايده هاي نوين در تابلوسازي

از آنجا كه تبليغات بخش انكارناپذير هر كسب و كاري است ، براي داشتن يك تبليغات موثر و هدفمند نيازمند ايده هاي نو و خلاقانه مي باشيم. موفقيت در هر كسب و كاري مستلزم ايده هاي نو مي باشد ، هر ايده اي مخصوص به يك كار است ، چه در زمينه طراحي و چه در زمينه ساخت ، ايده هاي تكراري نمي تواند مشتريان را به سمت كسب و كاري جذب كند بلكه يك ايده هر چند كوچك مي تواند در مشتري حس منحصر به فرد بودن نسبت به ديگر رقبا را بيدار كند .  براي متمايز بودن در حوزه تابلوسازي نيز مي توان ترفندهاي زيادي در طراحي زيبا به خرج داد و با استفاده و تسلط به ماهيت روانشناسي رنگ در تبليغات براي ساخت تابلوي تبليغاتي رنگ هايي متناسب با نوع كار انتخاب نمود تا تابلوي تبليغاتي ساخته شده متمايزتر از ديگر تابلوهاي ساخته شده كه به عنوان تابلو مغازه يا تابلو فروشگاهي نصب شده اند باشد .

بكارگيري ايده هاي نوين در تابلوسازي

انسان ها در هر شغلي كه مشغول به فعاليت هستند براي ترقي نسبت به  رقباي خود  و رسيدن به سود بيشتر و مطرح شدن در ميان آحاد مردم  نياز دارند كه طبق متدهاي روز دنيا گام بردارند و از ترفندهايي استفاده كنند كه ديگر رقبا از آنها بهره نبرده باشند ، به اين طريق مي توانند خاص باشند و خاص بودن چيزي است كه همه به دنبال آن هستند . تابلوسازي نيز يك شغل پر رقيب مي باشد كه با ورود دستگاه هاي پيشرفته به اين حوزه نظير دستگاه برش ليزري امكان ساخت تابلوهاي متفاوت نظيير تابلو چلنيوم ، تابلو استيل ، تابلو كامپوزيت ، تابلو ترموود ، تابلو لايت باكس ، تابلو نئون و ديگر تابلوهاي تبليغاتي با استفاده از متريال هاي مختلف و يا به صورت حروف تركيبي فراهم شده است و ديگر همچون گذشته تابلوها در سطح يك نوشته ساده صرفا به صورت پلكسي يا فلكس بدون نور نيست بلكه  در حال حاضر در حوزه تابلوسازي پيشرفت هاي چشمگيري حاصل شده است و تنوع تابلوها تبليغاتي بسيار زياد است و هر فرد با هر سليقه و سبكي مي تواند تابلوي تبليغاتي خود را سفارش دهد همين امر سبب رقابت شديدي بين تابلوسازان گشته است و آنچه كه در موفقيت يك تابلوسازي كارساز است نوآوري و ابداع شيوه هاي مختلف در جهت ساخت هر چه بهتر تابلوهاي تبليغاتي مي باشد. طراحي و ساخت نوآورانه تابلو هاي تبليغاتي مي تواند وجه تمايز اساسي بين تابلوسازي هاي سطح شهر باشد .

 

براي مثال در حوزه تابلوسازي در ابتداي ورود تابلو چلنيوم  ، اين تابلو به صورت كاملا ساده ساخته مي شد اما به مرور زمان و با خلاقيت هايي كه تابلوسازها در طراحي كشف كردند ، تابلوسازهاي حرفه اي و شركت هاي توليد كننده با ايجاد شيارهايي بر روي پلكسي توانستند نور را به شكل هاي متفاوت به چشم بازتاب نمايند و تابلو چلنيوم كريستالي ، تابلو چلنيوم ستاره اي يا تابلو چلنيوم الماسي ، تابلو رينگي يا تابلو پانچي با طراحي هاي دوبعدي و سه بعدي پا به عرصه بازار گذاشتند و محبوبيت زيادي نيز كسب كردند چون متمايز از ديگر محصولات بودند و به علت جلوه زيبايي كه داشتند توانستند به يكي از پر فروش ترين محصولات تابلوسازي بدل شوند .

براي اينكه از صنعت تابلوسازي در سطح جهان عقب نمانيم مستلزم توجه به محيط پيرامون و رعايت استفاده از تكنولوژي و فناوري هاي روز دنيا مي باشيم. عصر امروز عصر تكنولوژيست و در همه شاخه ها و رشته تكنولوژي نفوذ كرده و روش هاي سنتي و قديمي را رد كرده تا شرايط راحت تري در زمينه زندگي خصوصي و كاري مردم فراهم آورد. در اين ميان آنچه كه مي تواند بيش از پيش موثر واقع شود تبليغات خوب توسط تكنولوژي روز است كه يكي از شاخه هاي تبليغات تابلوسازي مي باشد.

 

در صنعت تابلوسازي با تكيه بر مهارت و توانايي گروهي و با به كارگيري از تكنولوژي روز و خلاقيت و نوآوري مي توان باعث هدف اصلي ساخت تابلو هاي تبليغاتي كه همان جذب مشتري و خريد و استفاده از خدمات سفارش دهندگان است شد كه البته لازمه تمامي اين كارها حرفه اي بودن تابلوسازان مي باشد.

 

امروزه تركيب متريالهايي نظير ورق هاي كامپوزيت و يا چوب ترموود با ديگر حروف برجسته مي تواند يك تابلوي تبليغاتي زيبا به ارمغان بياورد . تابلو چوبي مغازه يكي از مقاوم ترين تابلوهاست كه وقتي با نماي چوبي ادغام مي شود يك محيط كلاسيك و آرامش بخش را براي مشتريان فراهم مي آورد يا مي توانيد  از متريال كامپوزيت به عنوان زيرساز بهره ببريد و سپس از حروف نئون پلاستيك، حروف چلنيوم و حروف استيل براي ساخت حروف برجسته استفاده كنيد و يك تابلوي تبليغاتي تركيبي زيبا به نمايش بگذاريد .

منبع : تابلو الماس

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.