باز‌گشايي مجدد اسكله صيادي بحركان هنديجان

۲۷۵ بازديد
سرپرست اداره كل شيلات خوزستان، از بازگشايي مجدد اسكله صيادي بحركان هنديجان با هماهنگي با دكتر غلامرضا شريعتي استاندار خوزستان و همكاري فرماندار شهرستان بندري هنديجان خبرداد.

به گزارش خورنيوز فتح الله ابوعلي افزود: با پيگيري‌هاي صورت گرفته با استانداري خوزستان و فرمانداري هنديجان، مجوز صيد نيز براي قايق‌هاي صيادي اين شهرستان صادر شده است.

وي با بيان اينكه اسكله صيادي هنديجان از نيمه دوم اسفند ماه ۹۸ به منظور پيشگيري از شيوع بيماري كرونا بسته شده بود اظهارداشت: بازگشايي مجدد اسكله هنديجان صيادي بر اساس مصوبه شوراي تأمين و ستاد مبارزه با كرونا اتخاذ شده است.

سرپرست شيلات خوزستان از همكاري و مساعدت استاندار خوزستان و فرماندار هنديجان براي بازگشايي اسكله صيادي خوزستان و آغاز فعاليت صيادان هنديجان قدرداني كرد.

ابوعلي افزود: صيادان از اين پس مي‌توانند با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي جهت صيد به دريا (خليج فارس) بروند.

وي همكاري صيادان با نيروي انتظامي و حافظان سلامت را  بسيار مهم برشمرد و تأكيد كرد: صيادان براي پبشگيري از شيوع ويروس كرونا توصيه‌هاي وزارت بهداشت را جدي بگيرند در غير اين صورت از فعاليت آن‌ها جلوگيري مي‌شود.

پيش‌تر برخي صيادان هنديجاني از طولاني شدن ممنوعيت صيد در صيدگاه‌هاي شمال غرب خليج فارس انتقاد كرده بودند.

اسكله صيادي بحركان در مجاورت خليج فارس ودر ۱۳ كيلومتري هنديجان واقع شده است. اين بندر در حال حاضر با داشتن ۲۵۴ شناور يكي از مهمترين بنادر صيادي استان خوزستان به شمار مي‌رود.


سالانه حدود ۱۷ هزارتُن ماهي و ميگو معادل يك سوم كل صيد بنادر صيادي خوزستان در آب‌هاي هنديجان صيد مي‌شود./ مانا


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد