اولين نشست شوراي فرهنگ عمومي سال ۹۹ در هنديجان برگزار شد

۲۴۵ بازديد

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي هنديجان از برگزاري اولين جلسه شوراي فرهنگ عمومي دين شهرستان در فروردين ۹۹ خبر داد.

به گزارش خورنيوز مسعود ميرزاپور با اعلام اين خبر اظهارداشت : اين نشست ، با رعايت اصول بهداشتي و تدابير پيشگيرانه در خصوص شيوع ويروس كرونا در دفتر امام جمعه برگزار شد.
وي در ابتداي جلسه با گراميداشت اعياد شعبانيه افزود: بسيار پسنديده است كه با بهره مندي كامل از ماه شعبان، به پيشواز ماه مبارك رمضان رفته و بر اساس آموزه هاي ديني و سفارشات پيامبر(ص) و ائمه ي هدي سلام الله اجمعين ، مواسات و همدلي با مستضعفان را در اين ماه بي نظير محقق كنيم.

وي از رئيس، نائب رئيس و اعضاي شوراي فرهنگ عمومي هنديجان، در به بار نشستن مصوبات سال گذشته اين شورا قدرداني كرد.

در ادامه، امام جمعه و رئيس شوراي فرهنگ عمومي هنديجان با تبريك اعياد شعبانيه و گراميداشت هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) مطالب مهمي در خصوص اهميت فرهنگ و جايگاه شوراي فرهنگ عمومي بيان نمود سپس به تشريح بيانات اخير مقام معظم رهبري در خجسته ميلاد حضرت قائم(عج)؛ در خصوص مواسات و كمك هاي مومنانه به خيل عظيم كارگران و نيازمنداني كه بر اثر شيوع ويروس كرونا شغل خود را از دست داده و متحمل مشكلات فراواني شده اند پرداخت.

حجت الاسلام سيد عبدالحميد حسيني با تقدير از تدبير حكيمانه مقام‌معظم رهبري در ارايه طرح نيكوي رزمايش مواسات و كمك هاي مومنانه در اين شرايط حساس، خواستار برنامه ريزي مناسب و موثر جهت حضور حداكثري مسئولين ادارات،كارمندان و شهروندان فهيم و توانمند در اجرا و به ثمر رساندن اين طرح خداپسندانه شدند.

وي تصريح كرد: مواسات در دين مبين اسلام از اهميت خاصي برخوردار است و ياري كردن برادران ديني و اهتمام به امور آنان را مورد تاكيد قرآن و عترت(ع) دانست و گفت: بحمدالله حس نوعدوستي و مواساتي كه مدنظر دين مبين و شرع مقدس است، در ميان مردم ايران تبديل به يك فرهنگ متعالي و ريشه دار گشته است.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي هنديجان افزود: طرح مواسات و كمك مومنانه در سه مرحله ۱_ قبل از ماه مبارك رمضان ۲_ در ميانه ماه مبارك رمضان و مرحله سوم آن نيز براي عيد سعيد فطر در شهرستان انجام خواهد شد و به همين منظور مقدمات كار ، از چند روز قبل شروع شده است.

وي اتكاء اصلي اين طرح را مردمي و محله محور عنوان كرد و از همه خيرين، بزرگان و ريش سفيدان طوايف و ادارات و نهادها، ائمه جماعات مساجد و گروهها و هيات هاي جهادي و مذهبي شهرستان خواست تا در اين طرح خداپسندانه مشاركت فعال و موثر داشته باشند.

در اين جلسه مصوب گرديد فرمانداري هنديجان طي ابلاغيه‌اي از كليه ادارات بخواهد تا با توجه به توان كاركنان خود،كمك هاي نقدي يا اقلام معيشتي اهدايي خود را تا ابتداي ارديبهشت ماه ۹۹ به ناحيه مقاومت بسيج هنديجان تحويل داده و گزارش آماري و دقيق آن را به دفتر امام جمعه و فرمانداري ارائه نمايند.

اين شورا همچنين به اتفاق آراي عمومي مصوب نمود ناحيه مقاومت بسيج هنديجان افرادي را جهت شناسايي اقشار و خانواده‌هاي آسيب ديده از جريان شيوع ويروس كرونا به كار گيري نمايد تا آمار تفكيكي محله به محله را جهت خدمات دهي بهتر به آنان تنظيم و در اختيار دفتر امام جمعه قرار دهند.

همچنين مصوب گرديد فرمانداري هنديجان طي ابلاغيه‌اي طرح حمايت معيشتي از سه‌چرخه داران، كارگران و دستفروشان خرد و باربران بازار را كه در جريان شيوع ويروس كرونا امرار معاش خود را از دست داده‌ و بيكار شده اند را به صنف كالاي خانگي و كارگران ساختماني، جاشو ها ،كارگران و باربران لنج ها و شناورهاي صيادي_ تجاري بيكار شده بر اثر شيوع ويروس كرونا را به اتحاديه لنجداران هنديجان و شهرداري نيز كارگران روزمزد خود را كه احياناً در ايام شيوع بيماري كرونا بيكار و خانه نشين شده اند را مورد حمايت معيشتي خود قرار داده و گزارش آماري دقيق آن را به دفتر امام جمعه ارسال نمايند.

از ديگر مصوبات اين جلسه ،برگزاري نشست با متنفذين و بزرگان طوايف با حضور امام جمعه و تعدادي از مسئولين به منظور تشويق و ترغيب آنها در مشاركت رزمايش مواسات و كمكهاي مومنانه بود


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد