دولت در اين شرايط سخت به مستضعفان هنديجان كمك كند

۱۴۰ بازديد

امام‌ جمعه هنديجان گفت: با توجه به محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي اعمال‌شده جهت كنترل بيماري كرونا، اقشار كم‌درآمد و مشاغل آسيب‌پذير و افراد روزمزد نيازمند شديد حمايت‌هاي معيشتي هستند كه لازم است مسئولان شهرستان در اين زمينه تدبير نمايند.

 حجت ‌الاسلام ‌والمسلمين سيد عبدالحميد حسيني امام‌ جمعه شهرستان هنديجان در جلسه ستاد مقابله با كرونا ويروس شهرستان هنديجان كه در سالن اجتماعات فرمانداري برگزار شد، ضمن عرض تبريك اعياد شعبانيه و تشكر از اقدامات انجام‌ گرفته در زمينهٔ پيشگيري و كنترل شيوع بيماري كرونا از سوي مسئولان ويژه كاركنان شبكه بهداشت و درمان شهرستان، اظهار داشت؛ با توجه به تعطيلي و محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي اعمال‌ شده جهت مقابله با كرونا ويروس افراد زيادي كه داراي مشاغل روزمزد بوده‌اند و يا كسبه جزء و دست ‌فروشان، دچار مشكل شده‌اند و اكنون فاقد هرگونه درآمد و امرارمعاش هستند لازم است مسئولان شهرستان در اين‌ باره تدابيري بينديشند و حمايت‌هاي معيشتي و يا هرگونه تسهيلات ممكن براي آن‌ها در نظر بگيرند.

وي افزود: طبق اخبار شنيده ‌شده دولت در اين زمينه طرح و برنامه‌اي براي كمك دارد كه لازم است هرچه سريع‌تر اين كمك‌ها به دست مستحقان برسد. در اين خصوص مردم مراجعات و تماس‌هايي با دفتر امام‌ جمعه داشته‌اند و ابراز گلايه‌هاي را كرده‌اند.

وي گفت: احسان و نيكوكاري تنها وظيفه حاكميت نيست و مردم خصوصاً كساني كه از وضع مالي خوبي برخوردار هستند نيز نسبت به احسان و هرگونه مساعدت به اقشار كم برخوردار وظيفه ديني و اخلاقي دارند.

حسيني عنوان كرد: در آيات و روايات ما دستورات مهمي در اين زمينه وارد شده است كه مؤمنين نبايد از آن غفلت نمايند به‌ويژه در اين روزهاي عزيز ماه شعبان پرداختن به امور خير و هرگونه خدمت به مردم از اجر و پاداش مضاعفي برخوردار است و ياري رسول‌الله حضرت محمد مصطفي صلي‌الله عليه و آله محسوب مي‌شود.

منبع: تسنيم


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد